Mrs Liljehall

Recept. Blommor. Pyssel. Familj.

Sol och behov av pool

Kategori: USA-livet

Den vackra våren har gått över till en svettig sommar. Det är så soligt och varmt. Temperaturen ligger runt 25-30 grader nu. Snart ska vi köpa en liten pool till baksidan så Stella kan få bada, hon älskar att plaska vatten.
 
Häromdagen fick jag ett ryck att rensa i garderoben. Man får passa på när andan faller på för det gör den inte så ofta nuförtiden. Det är så skönt att slänga bort sånt som inte används. Jag måste sluta med att behålla vissa plagg som jag tänker att jag någon gång kommer att använda. Bort med dem istället om dom legat där för länge! Nu har jag skänkt bort massor och de kan komma till nytta för andra som behöver. Jag läste någonstans att för varje nytt klädesplagg man köper ska man göra sig av med två gamla. Kanske ligger något i det...
 
Plötsligt behöver Stella skor. Fick ett par läderskor till henne av våra vänner. Perfekt att lära sig gå i, mjuka och smidiga. Ska även köpa badkläder till henne. Eller kanske bara badtrosor. Har inte bestämt mig. Helst skulle hon ha våtdräkt som skyddar bäst mot solen men det är ju lite krångligt. 
 
Stella ska få "hjälpa" mig att plocka i ordning i skogarderoben senare. Kanske kan rensa bort lite där också. Jag har ju de senaste åren fått så fula och ömma fötter med knölar och grejer...bye bye obekväma snyggskor. Nu är det gympadojor som gäller. 
 
Nyrensat och ordnat efter färg. Får se hur länge det varar... ;)

 

    
 

 

 
 


 


 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: